5

TenneT zet Carrièreverhalen in

Lees hieronder hun ervaringen

Uitdaging: je werkgeversmerk versterken onder (technisch) inkopers
Vergeleken met de naamsbekendheid van TenneT onder elektrotechnici, is de bekendheid van TenneT onder de doelgroep van (technisch) inkopers relatief laag. Hoe zorgt TenneT dat het werkgeversmerk ook onder inkopers wordt verstevigd? Wij helpen TenneT hierbij.

We bouwden een landingspagina voor Inkopers We bouwden een landingspagina voor Inkopers

Aanpak; het bereik onder de juiste doelgroep vergroten
Om het bereik onder de juiste doelgroep te optimaliseren is allereerst onderzoek gedaan naar waar de doelgroep zich exact bevindt. Uit dat onderzoek kwam naar voren dat je (technisch) inkopers goed kan bereiken via een aantal specifieke vakbladen, een aantal niche vacaturebanken en blogs. Wij hebben vervolgens geadviseerd om te focussen op de digitale ontmoetingsplekken omdat het aantal kwalitatieve reacties dan sneller en eenvoudiger meetbaar zijn. Nadat we de digitale ontmoetingsplekken hebben gedefinieerd, is het belangrijk om de inhoud van de boodschap te bepalen: is een ouderwetse vacaturetekst voldoende om deze groep voldoende te interesseren in een carrière bij TenneT of moeten we ook meer eigentijdse content inzetten?

Een vacaturetekst geeft vaak onvoldoende beeld bij de cultuur en de omgeving van de organisatie. Vooral belangrijk omdat het merendeel van de potentiële kandidaten TenneT onvoldoende kent. Wie kunnen het verhaal van de uitdagingen van TenneT beter vertellen dan de mensen die momenteel op de inkoopafdeling werken? Om het verhaal te vertellen hebben we 5 inkopers van TenneT geïnterviewd en gefilmd. Zij vertellen over hun uitdagingen en waarom het juist interessant is om bij TenneT als inkoper te komen werken. Vervolgens hebben we deze content onderverdeeld in verschillende campagnes. Onder andere met banners op diverse relevante vacaturebanken werd verwezen naar een speciaal ontwikkelde landingspagina: www.tennetzoektinkopers.nl

Op die landingspagina zijn de (video) verhalen van de 5 inkopers geplaatst en daaraan gekoppeld de openstaande vacatures. Door een grote groene knop: “Solliciteer” werden bezoekers gemotiveerd om daadwerkelijk te reageren.

We integreerden verhalen en filmpjes We integreerden verhalen en filmpjes

Een mooi resultaat!
Niet alleen ontving TenneT veel meer reacties op de openstaande vacatures, ook waren de kandidaten die uitgenodigd zijn voor de sollicitatie-gesprekken beter voorbereid doordat we hen meer specifieke informatie konden geven. Mogelijk heeft dit ook een soort van natuurlijke selectie teweeg gebracht want het ratio uitnodigingen en vervolgens aannames was ook hoger dan bij eerdere wervingen. De filmpjes en de speciale landingspagina hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan het invullen van de inkoopvacatures van TenneT.

Voor welke uitdaging staat jullie organisatie?
Benieuwd hoe Carré jullie kan helpen bij het werven van nieuwe collegae? Neem vandaag (morgen mag uiteraard ook) contact met ons op.

*Wil je meer informatie over TenneT kijk dan eens op: werkenbijtennet.nl

Krijg je onze nieuwsbrief al?

Wij doen niet aan spam, enkel toffe tips en best practices!