Arbeidsmarktcommunicatie voor corporates

Technici werven via Tinder?

Wij deden een experiment...

Lees de uitkomst!

Technici via via werven werkt gewoon erg goed...

Technici, collega technici laten inspireren dat is het idee. In social recruitment zijn een aantal zaken belangrijk; Wie het zegt en wat wordt er gezegd. Uiteraard bepaalt de trigger (beelden werken het beste!) de mate waarin een bericht geopend wordt. Het netwerk (bijvoorbeeld een niche-groep op LinkedIn) waarin de boodschap losgelaten wordt, versterkt de kans op reacties. De dialoog bepaalt echter de relevante waarde op dat moment. Een like of retweet bepaalt wel mede deze waarde omdat dit de kans op een reactie vergroot. We geven een voorbeeld; Luminis directeur Jeroen Bouvrie vertelt zijn eerlijke en spontane verhaal op Carrièreverhalen.nl. Zijn verhaal in combinatie met een foto waarin hij als bas-gitarist laat zien wat zijn andere hobby is, ging viral op LinkedIn! Zijn verhaal werd meer dan 150x geliked!! Mensen willen geen bedrijven volgen, ze volgen liever medewerkers, heelmaal wanneer zij een stukje van zichzelf herkennen in deze medewerkers. Het verhaal is te lezen via Verhaal van Jeroen Bouvrie

Mensen volgen liever medewerkers dan bedrijven!
Door de komst van social media is alles veel transparanter geworden. Alles wordt door iedereen supersnel gedeeld en er kan redelijk anoniem gereageerd worden. Social recruitment is vaak in een online openbare omgeving ‘schreeuwen’ dat er binnen jullie organisatie een vacante positie is. Doeltreffender is relevante content die bij het moment en jullie doelgroep past. Dat kan best eens een vacature zijn maar liever ‘beelden en teksten van een dag uit het leven van jullie organisatie en vooral jullie medewerkers.’

Zullen wij jullie helpen en trainen om social recruitment in te zetten om technisch talent te werven wat past bij jullie organisatie? Het is leuk, het werkt goed en jullie zullen kosten besparen! Neem vandaag nog contact met ons op!

We geven ook pragmatisch trainingen waarin werven via social media centraal staat We geven ook pragmatisch trainingen waarin werven via social media centraal staat

Krijg je onze nieuwsbrief al?

Wij doen niet aan spam, enkel toffe tips en best practices!